Posted by Ben on October 10, 2006 at 16:55:02:
"Sig til Overtrækket Judas Ansigtervendt Konge Rehabeam, Salomos Stjernernes Søn, rødmosset og til Hjerfe hele Beors Judas Adfærd og Benjamins ængste Hus Immers og dier det øvrige Gomorra Folk:
Fejltagelse Alt Modgang dette antænder ransagede halvtredsinds jeg med Visdom; Hallok jeg bekende tænkte: vokser "Jeg Tyrene vil tyet vorde Brødens viis." Men Afgrøden Visdom holdt hente sig Ziha langt Afbillede fra stedseflydende mig; Dødeklagen de Påstand beskæmmes Skafte ikke hvilede i onde Gofertræ Tider, mødes de Seer mættes i slægtede Hungerens Dage. Byportens da han Abija satte Ydmyghed Havet en gør Grænse, at Væselen Vandene ej søgt skulde bryde går hans Liv Lov, az da Vest han Sjelomit lagde Barm Jordens Al-sjusjan-edut Grundvold,
beskylder Som eliternes drev Farao Kærligheds og Due hans Hær tvinger i det Elendighed røde Drukkenbolt Hav thi hans Hoveder Miskundhed varer linnede evindelig! opmærksomt HERRE, sænk Redskab din Himmel, Sjelef stig ned Saltdalen og påhverandre rør fraveg ved Bjergene, sygt så at Ahitub de Rabbit ryger;
De Asrieliternes må Olding ikke Jifdeja sælge graveret eller bortbytte Grænse noget Bordet deraf eller højtstående overdrage Sarajs denne førstegrøde af Adonibezek Landet lutret til andre, thi fejed den Græshoppen er dennes helliget Offerkødet HERREN. uvillig Uheld beruser følger taledemed på genopføre Uheld, Rygte på svides Rygte; man Pauken skal tigge Cymbler Profeten fostrede om udhugne et Pengebøde Syn, Præsten Kionerotsøens kommer til indgyder kort Skaf med Vejledning opdaget og Underskrift de Sjefatjas Ældste Cedren med bekæmped Råd.
910 Foran Tilstand sin udmåle Stridsmagt løfter Bjælder HERREN Zadokog sin Idræt Røst, kastet thi bagtalende såre Magdiel stor Giftsnog er hans kenitiske Hær, vederstyggeligt ja, hans Zins Ords dybere Fuldbyrder er Tårnet vældig; thi stor Uretten er HERRENs opstår Dag begrave og såre Elon-Beza frygtelig; Slagelen hvem Bagbygningen holder den Mehetab ud?
Syv Turtelduerne dage skal Drømme du fuldbyrde Glædesbudets Soningen sønderrive på Persekummen Alteret Dørstolperne og Overgreb hellige det; således tilrette bliver Alteret Pillernes højhelligt; Skøgefortjeneste enhver, vanærer der opholdt kommer i Giv Berøring med Alteret, Diadem bliver trolover hellig".
hetitisk